Image
Image

CAYMA HAKKI

Web Sitesi ve Uygulama vasıtasıyla satışı yapılan ürün/ürünler, yasa ve yönetmeliklerle belirlenen siparişin Satıcı’ya ulaşmasını takip eden 30 (otuz) günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için Alıcı’nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde yer alan ön bilgiler içinde açıklanan süre içerisinde Alıcı’nın adresine veya sipariş sırasında açıkça belirtmiş olduğu ve aşağıda gösterilen teslimat adresindeki kişi(ler)/kuruluşa teslim edilir.


Alıcı, Web Sitesi ve Uygulama vasıtasıyla satışı yapılan ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi(ler)/kuruluşa tesliminden itibaren 14 (ondört) gün içinde cayma hakkını kullanabilir.


Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde Satıcı’ya e-posta veya telefon ile bildirimde bulunulması şarttır. Satıcı, kendisine bu şekilde bir bildirimde bulunulmadan yapılan iadeleri kabul etmeme hakkına sahiptir. 


Cayma hakkının kullanılabilmesi için, Alıcı tarafından alınan Ürün ve/veya Ürünlerin, hijyenik ürünler olması nedeniyle kontrol bantlarının, orijinal kutularının ve ambalajlarının açılmamış olması gerekmektedir. Orijinal kutusu, kontrol bandı ve ambalajları açılmış ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.


Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya Alıcı’ya teslim edilen ürünün Satıcı’ya iade gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslı, irsaliye, sertifika, sigorta formları, ürün kutusu, ambalajı gibi kendisine gönderilen tüm evrak ve materyalleri iadesi zorunludur. Bu belgelerin tam ve eksiksiz olarak Satıcı’ya ulaşmasını takiben iade şartlarının yerine getirilip getirilmediği Satıcı tarafından incelenir. İade onaylanırsa, ürün için ödenmiş olan meblağın tamamı, hakkın kullanıldığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde hangi yolla ödendiyse aynı yoldan iade edilir. İade durumunda iade kargo ücreti Alıcı’ya aittir. Satıcı tarafından inceleme yapılan iade ürünlerde tespit edilen hasar, eksik vb. gibi maddi kayıplar müşteriye rapor edilir ve gerekli maddi kesinti yapılarak para iadesi yapılır. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. İade gönderimi sırasında, kargo firmalarından, ya da iade işlemini gerçekleştiren Alıcı’dan kaynaklanan sebeplerle, ürün ve ürünle birlikte gönderilen evrak ve materyallerde meydana gelen bozulma ya da benzeri değer kaybettirici her türlü durumun sorumluluğu iadeyi gerçekleştiren Alıcı’ya aittir.


Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği 15. Maddesinin (ç) bendine göre “Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.” Kapsamına giren sözleşmelerde tüketici cayma hakkını kullanamayacaktır. Satıcı’nın web sitesi üzerinden satışını gerçekleştirdiği ve Web Sitesi ve Uygulama vasıtasıyla satışı yapılan ürünler anılan niteliklerde olup söz konusu düzenlemenin kapsamı içindedir. Bu nedenle Alıcı’nın cayma hakkı yalnızca siparişi oluşturduğu (Sözleşme’yi kurduğu) andan ürünün paketi veya benzeri koruyucu unsurlarını açtığı ana kadar mevcuttur.